Kombinace lidského interpretačního projevu se špičkovou generativní
hudební technologií v podání jednoho z nejuznávanějších
bubeníků.
Jeden z nejinovativnějších bubeníků Jojo Mayer ve svém novém projektu
ME/MACHINE kombinuje lidský interpretační projev se špičkovou generativní
hudební technologií v reálném čase, propojuje analogové bubnování
s umělou inteligencí v improvizovaném duetu, kde stroj imituje člověka
a člověk imituje stroj.
Kariéra Sergé „Jojo“ Mayera odstartovala na počátku 80. let, kdy jako
osmnáctiletý získal místo ve skupině pianisty Montyho Alexandera. Pokračoval
v jazzrockové skupině Screaming Headless Torsos a fusion kapele
Intergalactic Maiden Ballet. Počátkem 90. let se Mayer přestěhoval z Evropy
do New Yorku, pracoval jako sideman pro řadu různých umělců, než založil
elektronický kvartet Nerve, kapelu, kde Mayer rozvinul myšlenku reverzního
inženýrství – hraní strojových rytmů na akustickou bicí soupravu. Jojo Mayer je
známý tím, že spojuje jazz, drum'n'bass a jungle a v posledních
desetiletích má na něj zásadní vliv elektronická hudba. ME/MACHINE je další
kapitolou tohoto milostného vztahu mezi člověkem a strojem, strojem a
člověkem.
Sám Mayer o novém projektu říká: „Prvotní impuls pro ME/MACHINE přišel
během experimentálního nahrávání s Brianem Enem krátce před vypuknutím
pandemie. Zaujaly mě důsledky, které budou mít generativní, algoritmické
technologie a umělá inteligence pro budoucnost hudby a myšlení a říkal jsem si:
kdybych měl rok volna, pustil bych se do toho.“ Jojo Mayer si rok volna
udělal.
Akce je pořádaná Rachot Production.