čtvrtek 8. 11.
TRABAND /CZ + RUDOVOUS /CZ
19:30, Velký sál
dočasně mimo provoz

info
Benefiční koncert ve prospěch Základní školy speciální Rooseveltova, Praha 6

TRABAND, který brázdí podia již od roku 1995, má jednu zásadní konstantu. Je to skladatelský rukopis Jardy Svobody, leadra, zpěváka, kytaristy a zakladatele skupiny Traband. Tato konstanta přetrvává, přes všechny hudební změny, kterými Traband za posledních 17 let prošel. Po rockových začátcích, veleúspěšném „dechnu“ nastalo zklidnění soundu, redukce kapely a řada přestávek v koncertování, poté opět příklon k syrovějšímu rockovému zvuku.
„Já ty naše proměny nevnímám nijak radikálně, pro mě je to stále směřování k písničce. A jestli je nové album rockovější a jiné zase vyklidněné, to je jen odraz momentálního duševního rozpoložení v kapele. Traband byl vždycky písničková kapela, nikdy jsme nekopírovali žádný hudební styl, maximálně ten svůj – „hraj, jak umíš“ , říká Jarda Svoboda. Aktuální sestava Trabandu je čtyřčlenná: Jarda Svoboda – kytary, klávesy, zpěv Jana Kaplanová – klávesy, trumpeta, zpěv Robert Škarda – tuba, zpěv Václav Pohl – bicí, zpěv Aktuální CD „Neslýchané“ + DVD „Neslyšené“, unikátní klipový projekt , ve kterém jsou trabandí písně tlumočené do znakového jazyka pro neslyšící.

Formace RUDOVOUS se vynořila z Labutího jezera roku 1994 a od té doby je noční můrou všech příznivců progresivních trendů i nápaditých plagiátorů britských kapel žijících v bludu, že tudy vede cesta (o čemž si švýcarští myslivci myslí své). Po kolekcích Koláčem k tobě (demo) a s Čížkem po funuse (oficiální debut) se po více než pár letech přihlásila s druhým albem Krankoty. Nespěchá, zraje. Na hudebním eintopfu, ve kterém nelze přehlédnout (natož pak přeslechnout) hospodský šraml, optimistický surf-rock, ryzí rytmy punku, šansonově nosové polohy nad kterým zajásá každý otolaryngolog, špetku folku, lžíci popových melodií i otlučený dávkovací plecháček jazzu, se podílí akordeon, ryčné bicí, výrazný klarinet, baskytara, kytara a několik dalších nástrojů. Krmě pro vyhládlé. A všemu vládne zpěv bubeníka Bonza a jeho neuchopitelné texty plné absurdní poetiky. Rozvernost písní pro přerostlé děti a hrátky s dynamikou. Všeho druhu. Odrhovačky i proaranžované, dotaženě důmyslné propletence melodií, rytmů a zhudebněné energie nočních návratů. Pouhá zábava? Zrcadlo postmoderního světa? Každému, co jeho jest.


 
Doporučujeme