pondělí 24. 11.
info „Pravda je krásná, o tom není pochyb. Stejně jako lež.“ KONEC KLEMENTAJN oratorium „Pravda je krásná, o tom není pochyb. Stejně jako lež.“ Od rituálu k technoparty. Osamocen mezi všemi. Tematická skladba o tom, že existuje spoustu návodů, jak se ve světě vyznat, chovat se v něm a žít spolu s lidmi. A taky o tom, že většina z těch návodů potřebují revizi. Kdo ty návody vytváří a pro koho? Jen málo z nich lze následovat. A nikdy ne slepě. A taky proč tolik potřebujeme vzory chování, metody a rady, jak žít v dnešním světě. Nejsou ty rady čím dál tím banálnější? Komu, čemu a v co věříme, jakým obrazům, zprávám, novinám. Jakým slovům dnes dáváme zapravdu a co vůbec za pravdu považujeme? Nestal se nám náš svět cizím? Nejsme ztracení, hloupí, bezmezně bezradní? A co když to tak někdo chce? Nestali jsme se sami sobě nepřáteli? O tom, že nejistota nikdy nezmizí, a přesto nejsme povinni žít podle návodu. Oratorium o strachu, manipulaci a obrazech dnešní doby. Předpremiéra 30.9.2014 Akropolis Premiéra 24.11.2014 Akropolis Inscenace vznikla díky grantu hl. města Prahy a Státnímu fondu kultury. Inscenace Konec Klementajn je třetím společným projektem platformy Kolonie, kde vzniká spolupráce performerky a tanečnice Jindřišky Křivánkové, performerky a hudebnice Jany Kozubkové, režisérky Lucie Ferenzové a scénografky Jany Hauskrechtové. Prvním společným dílem byla inscenace Lovci, inspirovaná životem a dílem výtvarnic Jitky a Květy Válových. Následoval projekt The Body Present, který se zabýval soudobým ikonismem. Konec Klementajn je třetím, zatím posledním dílem, kdy na počátku tvorby je vždy téma a v průběhu práce vzniká a výsledný tvar ovlivňuje dialog mezi hudbou, výtvarnem, fyzickým divadlem a textem. Autorské divadlo, překračují hranice forem, respektující existenciální otázky současnosti. Tématem Konce Klementajn je manipulace. Kolonie vznikla jako platforma intenzivní spolupráce, která stále rozšiřuje svou působnost a volně se prolíná s platformou Kartel (Jan Kačena, Michal Hába, Lucie Ferenzová). V současnosti Kolonie zahrnuje ještě inscenace Stíny podle Elfriede Jelinek v Meetfactory, site specific projekt Orient bar (například v pražské kavárně Lucerna) či pohádku pro děti Velký uši. Skupina kolem Jindřišky Křivánkové, Jany Kozubkové, Lucie Ferencové tvoří dobře sestavené divadelní soukolí. Charakteristické pro jejich tvorbu je vypjatě pojaté autorství, snaha o reflexi společnosti, mísení žánrů fyzického, činoherního i hudebního divadla. Jindřiška Křivánková byla oceněna v roce 2010 cenou Objev roku festivalu…příští vlna/next wave… za výrazovou jedinečnost a hereckou osobitost v mnoha rozmanitých projektech. Stejnou cenu obdržela v roce 2012 také Jana Kozubková, a to za nasazení, ochotu a schopnost propojovat rozličné nezávislé hudební a divadelní projekty. Hrají, hudba: Jindřiška Křivánková, Jana Kozubková, Head in Body Scéna: Jana Hauskrechtová Produkce: Magda Juránková Foto: Michal Ureš Grafický design: Mariana Dvořáková Režie: Lucie Ferenzová Inscenace vznikla díky podpoře hl. města Prahy a Státního fondu kultury ČR. |
|